Spelprogrammering för barn : [lär dig bygga egna datorspel steg för steg] / Jon Woodcock, Carol Vorderman ; översättning av Caroline Sturman och Håkan Edvardsson
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Originalspråk: Engelska Utgivningsinformation: Göteborg : Tukan, 2016 Beskrivning: 224 s. : ill. ; 24 cmISBN:- 9789176174906
- Computer coding games for kids. Svenska
- 794 23/swe
- 005
- Rdcb
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Avdelning | Hyllsignatur | Ex.nummer | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Printed book | IES Arsta | 005 - Computer programming (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | Tillgänglig | 80060864741 | |||||
Printed book | IES Halmstad | Non-fiction | 005 Woo (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | 1 | Tillgänglig | 097891761749061 |
Liknande IES Halmstad titlar, Avdelning: Non-fiction Stäng hyllsökare (Dölj hyllsökare)
Omslag: "Med Scratch"
Endast Carol Vorderman nämnd på omslaget
I den här boken får du lära dig steg för steg hur du går till väga för att skapa coola racertävlingar, grymma plattformsspel och utmanande tankenötter. Boken utgår från programspråket Scratch som man kan ladda ner gratis.
Följ de olika stegen och förvandla dig till en spelutvecklare. Sen kan du dela med dig av dina spel online och låta dina vänner och familjemedlemmar utmana varandra.
Att programmera och utveckla spel lockar fram kreativiteten samtidigt som man tar sina första steg in i datavärlden och lär sig att ta kommandot över sin dator och instruera den vad den ska göra. Bill Gates skapade sitt första dataspel när han var 13 år. Steve Jobs var även han i yngre tonåren. De byggde dataspel för att de tyckte att det var roligt. Man behöver naturligtvis inte bli spelutvecklare eller dataexpert för att man lockas av att programmera spel, men man lär sig en hel del matnyttigt. -- Adlibris